Ludzie pracujący w marketingu i sprzedaży FMCG w większości przypadków reprezentują w określony typ zachowań. Jeśli wywodzisz się z tego środowiska i nie zauważasz u siebie tego co poniżej, to znaczy, że jesteś w gronie szczęściarzy. Gratuluję Ci!
Sam/-a oceń kiedy ostatnio tak miałaś/-eś?
Jeśli zdarzają Ci się takie sytuacje i czujesz dyskomfort, to wiedz, że możesz to zmienić.
Oczywiście łatwo powiedzieć, a trudno zrobić kiedy jesteś w tej machinie.
A ja twierdzę, że jednak możesz być w machinie i zmienić myślenie, a potem zachowanie.
A w jaki sposób?
Być świadomym.
Co to znaczy?
Być świadomym swoich zachowań i zrozumieć, że każdy ma inaczej.
Wszystko co czujesz, jak czujesz i jak się zachowujesz zależy od Ciebie.
To Ty fundujesz sobie ten cały stres i dyskomfort. Nikt inny, tylko Ty.
Nawet mobberów przyciągasz Ty.
Jeśli uważasz, że to bzdura, masz rację, ale…
dopóki nie doświadczysz zmiany.
Dlaczego o tym piszę?
Dlatego, że doświadczałam podobnych zjawisk przez wiele lat i w dalszym ciągu obserwuję w zachowaniach ludzi pracujących w obszarach marketingu i sprzedaży FMCG. Nie ma dnia, żebym nie słyszała, że ktoś się zachowuje się nie tak, jakbyśmy chcieli i przez kogoś nie możemy zrealizować projektu.
A co byłoby, gdybyś dowiedział/-a się, że to przez Ciebie nie możesz zrealizować projektu?
Niestety to prawda. Pamiętaj, że „ludzie są tacy, jacy są” i nie będę się zmieniać, bo Ty tego chcesz. Nie będą też realizować projektów w tempie i sposób tak, jak Ty tego chcesz.
I co z tym zrobić?
Walczyć, obwiniać, czy dostosować się?
Nic z tych rzeczy.
Wystarczy tylko, a może aż:
A skąd się tego dowiedzieć?
Z własnego profilu zachowań DISC, nazywanego czasem „testem na kolory”.
To tylko 20 minut i 24 pytania, potem dostajesz nowelę o sobie, a z wynikiem nie możesz się nie zgodzić.
Analiza behawioralna Extended DISC jest stosowana od 20 lat w ponad 40 krajach na świecie. W każdym kraju, przeprowadzane są szczegółowe badania statystyczne, aby upewnić się, że otrzymujesz miarodajne, wiarygodne wyniki.
W Polsce narzędzie to stosowane jest od 2001 roku i opiera się na pracach Carla Gustava Junga oraz Williama Moultona Marstona. Podstawą tych teorii jest podział zachowań ludzi na cztery główne style określane jako:
D (Dominnace) I (Influence) S (Steady) C (Caution).
Analiza Extended DISC nie ocenia, nie opisuje Twojej osobowości i nie powinna być stosowana w tym celu. Raport nie opisuje inteligencji, umiejętności zawodowych, zdobytej wiedzy lub doświadczenia, ale okazuje udział procentowy zachowań z danego stylu w Twoim profilu. Maksymalnie możesz mieć w swojej analizie udział trzech kolorów. Wyniki pokazują profil naturalny vs. aktualnie wykorzystywany przez Ciebie.
Dzięki temu:
Kiedy zrobiłam swoją analizę, wynik wywołał wiele emocji, a w rzeczywistości był:
Dziś wiedza i umiejętność pracy z analizą behawioralną DISC oraz obcowanie z różnymi profilami zachowań pokazują mi, jak wiele zmienia w życiu spojrzenie z perspektywy tego narzędzia.
Jeśli chcesz wejść na wyższy poziom świadomości, zmienić swoje zachowanie
i zrozumieć ludzi, polecam zrobić test, następnie omówić go z certyfikowanym konsultantem Extended DISC.
To tylko 20 minut życia, a świat Twój już nie będzie taki sam ?
Tekst powstał na podstawie wiedzy pozyskanej w trakcie certyfikacji Extended Tools DISC oraz własnych doświadczeń.
Małgorzata Włodarczyk – marketer, coach ICC dla marketerów, mentor brand managerów FMCG. Odświeżam oraz tworzę marki i ich komunikację, dzielę się wiedzą z zakresu prowadzenia marek FMCG. Dostarczam treści o marketingu, tworzeniu koncepcji produktów kosmetycznych, pracy z marką oraz rozwoju osobistym dla marketerów i prowadzących biznes. Prezentuję subiektywne rekomendacje narzędzi, usług i produktów związanych z marketingiem, coachingiem i biznesem. Więcej na LinkedIn.
2 Comments
hej, a link do testu?
[…] sobie, że ekstremalnie emocjonalną osobę z dominującym czerwonym (D wg analizy behawioralnej DISC) i osiągacza nastawionego na cele (wg talentów Gallupa), który często swoje emocje wyraża […]