Wyobraź sobie:
Żaden problem, żeby sobie wyobrazić. Co w tym niezwykłego?
Niezwykłego może nic, ale perspektywa się zmienia, kiedy wyobrazisz sobie, że we wszystkich powyższych marki wegetują lub poniosły porażkę.
Idea nie jest ważna, ważny jest produkt, po co właściwe ta strategia, social media są najważniejsze, itp. Ktoś lub coś jest przyczyną porażki.
Brak zrozumienia tematu, brak wiedzy, brak celów, brak finansów, brak gotowości na zmiany, brak wiedzy o rynku i komunikacji marketingowej, brak planów i terminów, brak konsekwentnej pracy.
Dlatego warto mieć na uwadze, że nawet najlepiej opracowany marketing marki może być porażką.
Sztuką jest go opracować, zaplanować, ale największą sztuką jest ten plan wdrożyć i realizować.
Bez znajomości prawdziwego dlaczego?
nie ma szans, żeby udała się dwufalowa, konsekwentna komunikacji marki, która przynosi efekty.
Odpowiedź jest prosta – na marketing marki trzeba być gotowym.
Niezależnie, czy jesteś właścicielem marki i zatrudniasz agencję lub pracownika, czy jesteś twórcą wizerunku marki, pracownikiem marketingu musisz być gotowy na pracę marketingową z marką.
Co to znaczy?
Tak musisz! Musisz chcieć – chcieć myśleć inaczej o marce!
Jeśli stworzysz najlepszy wizerunek świata lub zaczynasz komunikację od social mediów, a nie planujesz realizować trzech powyższych punktów, odpuść i nie zazdrość innym kiedy robią biznesy na swoich markach.
Podobnie jest jeśli jesteś pracownikiem działu marketingu. Musisz wiedzieć, że praca z marką to wiedza marketingowa, umiejętność zarządzania długoterminowym, złożonym projektem i konsekwentna praca. Projektem, którego celem jest prowadzenie komunikacji z konsumentem tak, żeby poznał markę, kupił pierwszy raz, a potem po nią od czasu do czasu wracał (nie ciągle wracał po więcej wiedzy sięgnij w How Brands Grow).
Wiedz, że marketing marki to taka sama wiedza, jak inne. Trzeba ją mieć, żeby móc wdrażać w praktyce. Dodatkowo niezbędne są też umiejętności miękkie, które ułatwiają pracę z marką i skutecznie realizować wsparcie sprzedaży.
Jeśli uważasz, że marketing to produkt i social media, to rób nowe produkty, wymieniaj je na półce i klep posty w nieskończoność 🙂
Pamiętaj! Nie wiesz, czy kasa, która musi się spinać nie byłaby większa, gdybyś zmienił myślenie i uzupełnił wiedzę. A może Twój „Święty Graal” jest tuż za rogiem i co wtedy zrobisz, żeby utrzymać pozycję lidera?
Odpowiedz sobie 2 pytania:
Życzę Ci dużo refleksji w poszukiwaniu własnych potrzeb, żeby odpowiedzieć na pytanie – czy jesteś gotowy na marketing?
Małgorzata Włodarczyk – marketer, coach ICC dla marketerów, mentor brand managerów FMCG. Odświeżam oraz tworzę marki i ich komunikację, dzielę się wiedzą z zakresu prowadzenia marek FMCG. Dostarczam treści o marketingu, tworzeniu koncepcji produktów kosmetycznych, pracy z marką oraz rozwoju osobistym dla marketerów i prowadzących biznes. Prezentuję subiektywne rekomendacje narzędzi, usług i produktów związanych z marketingiem, coachingiem i biznesem.
Więcej o mnie na LinkedIn