Tak chciałabym, żeby kilkanaście lat temu, kiedy rekrutowałam do branży kosmetycznej, ktoś mi powiedział jak właściwie stworzyć CV na stanowisko marketingowe.
Dziś daję Ci gotowe rozwiązania, może zmienią Twoją perspektywę i odpowiedzą na pytanie, dlaczego po wysłaniu setnego CV nie ma żadnego odzewu.
Co chciałby zobaczyć rekruter w branży kosmetycznej w CV marketera?
Jak to co?
Dobre wrażenie.
I nie chodzi o ładne zdjęcie. Dobre wrażenie, to materiał sprzedażowy, który zachęci do zakupu produktu jakim jesteś Ty – potencjalny kandydacie.
Tak produktu, bo CV to oferta sprzedaży Twoich umiejętności i osiągnięć, czyli cech produktu. Jak tu zrobić dobre wrażenie, szczególnie na stanowisko marketingowe, kiedy wysyłasz CV w Word i na klasycznym starym szablonie. Kupiłbyś taką ofertę?
A co według mnie buduje w CV dobre wrażenie na stanowisko marketingowe?
Jednostronicowe CV z kompletem informacji nawet jeśli masz 25 lat doświadczenia i prezentacja sprzedażowa taka, jaką miałbyś przygotować dla produktu skierowanego do konkretnego odbiorcy
A dlaczego tak?
Rekruter musi dokonać pierwszej selekcji, a pierwszego wyboru dokona po dobrym wstępie. Jeśli na pierwszej stronie nie znajdzie istotnych informacji, to na pięciu kolejnych też nie. Poza tym marketer wie, że liczy się pierwsze wrażenie.
Dobre wrażenie będzie wtedy, gdy rekruter zobaczy: firmy, stanowiska i staż pracy, najważniejsze osiągniecie na każdym stanowisku, miejscowość, w której aktualnie zamieszkujesz (przy pracy stacjonarnej), poziom wykształcenia, kwalifikacje i umiejętności dopasowane do stanowiska. Wszystko inne umieść w prezentacji sprzedażowej, w której odpowiesz dlaczego właśnie Ciebie warto zatrudnić.
Wrócę jeszcze do prezentacji sprzedażowej -pomyśl co powinien umieć marketer?
Czy nie powinien sprzedawać poprzez kontent?
Jeśli nie potrafisz sprzedać siebie, to nie sprzedasz żadnego, nawet najlepszego produktu, a tym bardziej kosmetycznego.
I na koniec jeszcze jedno – kiedy już zostaniesz zaproszony na spotkanie, to zrób research działań marketingowych firmy, bądź punktualny i w stanie zasobnym. Jeśli nie możesz spełnić tych warunków, to znaczy, że dalsza rozmowa z Tobą nie ma sensu.
Zaznaczam, że to moje, subiektywne opinie i rady. Finalnie możesz się nie zgadzać i zrobisz jak zechcesz, a w „Zawodowo od nowa” możesz poszerzyć swoją perspektywę na tematy zawodowe jeszcze bardziej.
Małgorzata Włodarczyk – marketer, coach ICC dla marketerów, mentor brand managerów FMCG. Odświeżam oraz tworzę marki i ich komunikację, dzielę się wiedzą z zakresu prowadzenia marek FMCG. Dostarczam treści o marketingu, tworzeniu koncepcji produktów kosmetycznych, pracy z marką oraz rozwoju osobistym dla marketerów i prowadzących biznes. Prezentuję subiektywne rekomendacje narzędzi, usług i produktów związanych z marketingiem, coachingiem i biznesem.
Więcej o mnie na LinkedIn